Siirry pääsisältöön

Neuvolassa rv 34+5

Heräsin aamulla epämääräinen maitoläntti paidassa ja kävin puntarilla. Lukemat oli ihan järkyttävät ja ajattelin, että nyt tulee kyllä neuvolatädiltä huutia. Söin sitten aamupalaa ja lähdin köpöttelemään kohti neuvolaa.

Neuvolatäti kysyi heti ensimmäiseksi onko ok, jos harjoittelija on mukana tällä käynnillä. Mulle se sopi hyvin.

verenpaine 115/75
paino +350g/vko
sf-mitta 30 (alakäyrällä mennään)
lapsiveden määrä normaali
raivotarjonta
sykkeet 150-160
pissa puhdas
ei turvotusta

Kaikki siis hyvin :) Vauva oli (luojan kiitos) kääntynyt pää alaspäin. Kuulemma pää ei ollut vielä kovin alhaalla mikä on normaalia näillä viikoilla. Siinä neuvolatädin tunnustellessa masua päätti poika monottaa häntä ihan huolella... Mun selkä ei vaan oikein kestä tuota tutkimuspöydällä makoilua. Oli tosi vaikea kävellä kotiin kun sekä neuvolatäti että tuo harjoittelija halusi mahaa tunnustella ja jouduin makoilemaan aika kauan.

Ensi viikolla on vika neuvolalääkäri ja sen jälkeen neuvolakäynnit alkaakin viikon välein. Sain kinuttua itselleni ajan sille toiselle neuvolalääkärille, koska tämä täti millä oon tähän asti käynyt on.. noh aika outo!

Eilen mulla kutisi maha tosi paljon ja olin yön aikana raapinut sen verille. Neuvolatäti sanoi, että jos kutina jatkuu hän kirjoittaa lähetteen labroihin.

Kuulemma tuo painonnousu on ollut esimerkillisen maltillista. En sitten viitsinyt mainita, että se kotipuntari näytti kyllä melkein kilon enemmän puoli tuntia sitten ;) Tästä piristyneenä kurvasin cittarin, söin kahvilassa kanapatongin ja ostin Pappagallon lakujätskiä, Fazerin marjapiirakkaa, kaikkia ihania tuoremehuja ja hedelmiä. Eilenkin meni iltapalaksi 1 suklaamuffinssi, suklaavanukas ja vähän pätkistä... Suklaa ei aiheuta mulla närästystä, joten nää oli vähän niinkun lääkkeitä :)

Mun arkipäivien kauppareissujen kohokohta on muuten toi cittarin kahvila! Kahvi ja päivän pulla eurolla tai sitten kahvi ja patonki 2 eurolla. Että siellä mä sitten kahvittelen viikoittain kaikkien niiden eläkeläisten keskellä...

Kommentit

  1. Harmi että meillä taitaa olla eri lähicittari, noilla hinnoilla olisin mieluusti liittynyt seuraan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, mä oon luullut että noi samat hinnat on kaikissa cittareissa:) Täällä kaivattais kyllä jotain vertaistukea näihin tylsiks käyviin äippälomapäiviin..

      Poista
  2. Hih, mulla oli kans eilen cittarilounas, tosin otin sen mukaani ja söin metsäparkkiksella yksinäni. Oli hyvää sielläkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, mun pitää varmaan tutustua myös ton cittarin lounastarjontaan :)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Rv 17

Heti alkuun masukuvaa rv 17+0. Maha on kasvanut ihan älyttömästi! Ja myös selkä on ollut kipeä, eikä ihme kun pitää tuota möhkälettä kannatella. Tässä vielä vertailun vuoksi masukuva viime viikolta (rv 16). Tässä maha on mun mielestä tosi paljon pienempi kuin rv 15. Mahan koko riippuu kyllä aika paljon siitä, mitä päivän aikana on syönyt. Tällä viikolla kävin ekaa kertaa koko raskausaikana uimahallissa. Tykkään uida ja normaalisti uin sen 0,5h + 0,5h tai sitten koko tunnin putkeen. Mutta nyt huomasin kuinka tämä raskaus on romahduttanut mun kestävyyskunnon ihan totaalisesti! Ekan 10 minuutin jälkeen oli pakko siirtyä sinne hitaiden radalle ja 20 min jälkeen olin jo niin poikki (ja kiukkuinen niiden hitaiden matelijauimareiden vuoksi), että oli pakko mennä saunaan huilaamaan. Ja maha tuntui uidessa siltä, että se vaan hidastaa koko touhua. Vähän kuin olisi uinut joku kivireppu mahassa! Ensi viikolla uusi yritys.. Pääsin niistä järkyttävistä päänsäryistä eroon vähäksi aikaa kun a

2020 Case Korona

En ole kirjoittanut pitkään aikaan. Tämä vuosi on ollut aika haipakkaa. Tammikuussa lomailimme Sallassa. Helmikuussa olin lomautettuna lentoemännän työstä. Maaliskuussa lensin ja sairastelin. Huhtikuussa lähinnä nukuin univelkoja pois ja lepäsin. Toukokuussa aloitin kesätyöt entisessä työpaikassani. Tein koko kesän pelkästään etätöitä ja odotin milloin pääsisin taas lomautukselta lentämään. Kesällä tuli konkurssi ja koko Helsinki base suljettiin.  Olin keväällä hakenut opiskelemaan ja aloitin elokuussa opinnot ammattikorkeakoulussa. Pääsin opiskelemaan rakennusmestariksi. Elokuussa aloitin myös työpätkän lentokentällä. Yhtäkkiä olin täysipäiväinen opiskelija ja tein siinä sivussa kahta työtä. Koronan vuoksi lähes kaikki opinnot olivat etänä.  Syyskuun jälkeen sain jatkosopimuksen molemmista työpaikoista. En ole ikinä viihtynyt etätöissä, koska kaipaan kovasti sosiaalisia kontakteja. Aloin marraskuussa olla niin väsynyt, että irtisanouduin vanhasta työstä kesken määräaikaisuuden.  Nyt o

Rv 27+3

Tässä taas tämän viikon masukuvaa. Maha on jatkanut kasvuaan, mutta vieläkään se ei näy ollenkaan takaapäin ja ei pahemmin edestäkään jos on esim. musta paita päällä. Kävin perjantaina pitkästä aikaa leffassa (ja onnistuin jopa istumaan sen 2h paikoillaan käymättä kertaakaan vessassa!). Leffassa oli aika voimakkaat musat ja pikkusella tosi vahvat potkut... Ilmeisesti mahatyyppi kuulee jo ääniä ulkomaailmasta. Lauantaina kierreltiin miehen kanssa koko päivä kaupoilla. Jaksoin reissun tosi hyvin, kiitos vaan sille kuka keksi tuon tukivyön. Ilman sitä en enää kävelis yhtään mihinkään. Koska tämä mun tissiosasto näköjään yhä jatkaa kasvuaan jouduin käydä ostamassa taas uudet rintsikat. Meinas kuulkaa usko loppua siellä sovituskopissa. Nyt mulla on tasan yhdet sopivat rintsikat, kokoa 75G!! Mä en edes halua tietää mihin sfääreihin nää tissit paisuu siinä vaiheessa kun alan imettää. Tänään kävin tallilla koiran kanssa rämpimässä lumisella pellolla, uimassa ja illalla vielä kävelylenki