Siirry pääsisältöön

Automatkailua

Eilen tultiin kotiin viikon reissulta. Starttasimme viime tiistaina auton kohti Lempäälää ja Ideaparkkia. Tästä meiltä ajaa sinne nopeasti moottoritietä pitkin. Perillä syötin Simpan ja käytiin itsekin syömässä. Kierreltiin kaupoilla ja en oikein löytänyt mitään ostettavaa. Koska jotain oli kuitenkin saatava ostin crocsit :) Mies on mulle aina kettuillut kun saatan välillä esim. käydä lähikaupassa crocsit jalassa. Nyt mies sitten osti itselleenkin kahdet crocsit ja ylisti niiden mukavuutta koko loppureissun. Kiva muuten kun Crocs valmistaa nykyään ihan siedettävän näköisiäkin kenkiä, eikä vaan niitä perus crocseja. Tämmöiset ostin itelleni mökkikengiksi:

Ideaparkista matka jatkui kohti Poria. Varasin sieltä meille huoneen Omenahotellista kahdeksi yöksi. Omenahotelli oli varsin positiivinen yllätys :) Kahdelta hengeltä majoitus maksoi yhteensä n.120 euroa. Huone oli siisti, tilava ja uusi. Aamupalat syötiin viereisessä kahvilassa. Oli muuten ehkä fiksuin veto ikinä ottaa Simpalle sitteri mukaan matkalle. Esim. aamupalalle otettiin aina sitteri mukaan niin saatiin itse syödä rauhassa. Simppa nukkui meidän sängyn viereen viritellyllä lisävuoteella. Mitään matkasänkyä emme ottaneet reissuun mukaan, ja muissa majapaikoissa jätkä nukkui vaunujen kopassa.

Hotellin lakanoissa oli kiva köllötellä
Ja nyrkki taas maistui...

Pori on mielestäni aivan ihana kesäkaupunki. Myös Yyterissä piipahdettiin, tosin ilmat oli aika huonot. Joten testattu on, että noilla Emmaljungilla pystyy kulkemaan myös hiekkarannalla. Söimme Porissa aivan ihania ruokia! Oli ihana päästä syömään ulkona, vähän kun ulkomailla olisi ollut. Tuli herkuteltua paljon myös mansikoilla ja jätskillä.

Seuraavaksi pakattiin taas auto ja ajeltiin Tuuriin. Jo matkalla huomasi, että sinne taisi olla matkalla karavaanari jos toinenkin.. Asuntoautojen letka oli melkoinen. Koska Tuurin hotelli oli täynnä majoituttiin pari kilometrin päässä olevaan maatilamajoitukseen Koski-Tuurin kammareihin http://www.maatilamajoitus.tk/. Vapaana oli pieni 10 neliön mökki. Perillä Simo pääsi ihmettelemään lehmiä, possuja, kanoja ja lampaita. Ja isi pääsi vähän kalastelemaan. Aamupalalla oli puuroa, itse tehtyjä sämpylöitä, mansikkahilloa ja mehua. Hintakin oli vaan 20 euroa per nuppi (Simo pääsi ilmaiseksi). Joten jos liikutte Tuurissa päin, suosittelen lämpimästi :)

Tuurista en löytänyt itse mitään ostettavaa ja Simokin sai ihme hepulit joka kerta kun mentiin sisälle kauppaan. Ilmeisesti Tuuri ei ollut myöskään Simpan mieleen ;) Mies osti jotain kalastusjuttuja ja vaatteita. Keskisen Vesaakaan ei näkynyt, eikä tarjoushaukkaa :( Pari muuta telkkarisarjasta tuttua henkilöä sentään nähtiin :D

Tuurista matka jatkui kohti Luhankaa. Tarkoitus oli poiketa matkalla myös Ähtärin eläinpuistossa, mutta olimme sen verran aikaisin liikenteessä, että puisto oli kiinni. Matkalla kävimme myös Petäjäveden vanhassa kirkossa, joka on Unescon maailmanperintökohde. Kankaanpäässä käytiin Reiman tehtaanmyymälässä, josta ostin Simolle uv-puvun aurinkoisia päiviä varten.

Viikonlopun vietimme mökkeillen. Oli kiva päästä pulikoimaan 16 asteisessa vedessä, saunomaan, vihtomaan, syömään mustikoita ja grillaamaan. Ainoa miinus, että mökillä oli ihan kamalasti punkkejä :( Löysin yhden kävelemässä mun hihassa ja toinen oli Simon hatussa.

Simo pääsi myös ensimmäistä kertaa saunomaan. Laitoimme alalauteille paljun, jossa poika tykkäsi kylpeä. Sen sijaan se ei ollut kivaa kun äiti yritti vähän dipata pieniä varpaita järvivedessä. Myöskin soutelu oli ihan perseestä ja heti alkoi kamala huuto. Ilmeisesti moottoriveneellä on kivempaa :)

Sunnuntaina ajelimme Vääksyn kautta kotiin. Automatkat olivat aika lyhyitä, pisin taisi olla 2,5 tuntia. Poika nukkui tyytyväisenä kaukalossa ja jos pysähdyimme välillä kahvilla, ei välttämättä edes herännyt. Reissussa myös nukkui todella hyvin niin päivällä kuin yölläkin. Viime yönä taisi pieni matkamies olla aika väsynyt, sillä veteli 6h unia putkeen.

1. Tästä postauksesta tuli ihanan positiivinen fiilis yhtälöä pieni vauva + automatkailu - kohtaan :) ! Kiitos siitä, kun se onkin itseään mietityttänyt, kun kohta meidänkin vauva tulee maailmaan ja miehen vanhemmat asuu 2,5 tunnin matkan päässä ja oma mökki missä viihdyn useinkin, on 1h matkan päässä :)

1. Ainakin meidän vauvan kans automatkailu on ollut ihanan helppoa :) Aina kun starttaa auton niin poika nukahtaa. Tasan kerran on tainnut huutaa koko matkan kun olin jossain suht lähellä käymässä.

2. Teidä reissu kuulostaa oikein kivalle :)
    Ootte ajelleet munkin kotiseuduilla, kun tuurissa ootte käyneet :)
    Mä en oo tienny, että crocs valmistaa tuollaisia normaalejakin kenkiä :o

1. Vai että oot niinkin kaukaa Tuurista kotoisin :)

En myöskään ite tiennyt, että crocseja saa nykyään ties minkälaisia.

2. En tuurista ole, mutta siitä aika läheltä. Ootte todennäköisesti ajaneet mun kotipaikkakunnna läpi, kun sinne päin olette menneet :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Rv 17

Heti alkuun masukuvaa rv 17+0. Maha on kasvanut ihan älyttömästi! Ja myös selkä on ollut kipeä, eikä ihme kun pitää tuota möhkälettä kannatella. Tässä vielä vertailun vuoksi masukuva viime viikolta (rv 16). Tässä maha on mun mielestä tosi paljon pienempi kuin rv 15. Mahan koko riippuu kyllä aika paljon siitä, mitä päivän aikana on syönyt. Tällä viikolla kävin ekaa kertaa koko raskausaikana uimahallissa. Tykkään uida ja normaalisti uin sen 0,5h + 0,5h tai sitten koko tunnin putkeen. Mutta nyt huomasin kuinka tämä raskaus on romahduttanut mun kestävyyskunnon ihan totaalisesti! Ekan 10 minuutin jälkeen oli pakko siirtyä sinne hitaiden radalle ja 20 min jälkeen olin jo niin poikki (ja kiukkuinen niiden hitaiden matelijauimareiden vuoksi), että oli pakko mennä saunaan huilaamaan. Ja maha tuntui uidessa siltä, että se vaan hidastaa koko touhua. Vähän kuin olisi uinut joku kivireppu mahassa! Ensi viikolla uusi yritys.. Pääsin niistä järkyttävistä päänsäryistä eroon vähäksi aikaa kun a

2020 Case Korona

En ole kirjoittanut pitkään aikaan. Tämä vuosi on ollut aika haipakkaa. Tammikuussa lomailimme Sallassa. Helmikuussa olin lomautettuna lentoemännän työstä. Maaliskuussa lensin ja sairastelin. Huhtikuussa lähinnä nukuin univelkoja pois ja lepäsin. Toukokuussa aloitin kesätyöt entisessä työpaikassani. Tein koko kesän pelkästään etätöitä ja odotin milloin pääsisin taas lomautukselta lentämään. Kesällä tuli konkurssi ja koko Helsinki base suljettiin.  Olin keväällä hakenut opiskelemaan ja aloitin elokuussa opinnot ammattikorkeakoulussa. Pääsin opiskelemaan rakennusmestariksi. Elokuussa aloitin myös työpätkän lentokentällä. Yhtäkkiä olin täysipäiväinen opiskelija ja tein siinä sivussa kahta työtä. Koronan vuoksi lähes kaikki opinnot olivat etänä.  Syyskuun jälkeen sain jatkosopimuksen molemmista työpaikoista. En ole ikinä viihtynyt etätöissä, koska kaipaan kovasti sosiaalisia kontakteja. Aloin marraskuussa olla niin väsynyt, että irtisanouduin vanhasta työstä kesken määräaikaisuuden.  Nyt o

Rv 27+3

Tässä taas tämän viikon masukuvaa. Maha on jatkanut kasvuaan, mutta vieläkään se ei näy ollenkaan takaapäin ja ei pahemmin edestäkään jos on esim. musta paita päällä. Kävin perjantaina pitkästä aikaa leffassa (ja onnistuin jopa istumaan sen 2h paikoillaan käymättä kertaakaan vessassa!). Leffassa oli aika voimakkaat musat ja pikkusella tosi vahvat potkut... Ilmeisesti mahatyyppi kuulee jo ääniä ulkomaailmasta. Lauantaina kierreltiin miehen kanssa koko päivä kaupoilla. Jaksoin reissun tosi hyvin, kiitos vaan sille kuka keksi tuon tukivyön. Ilman sitä en enää kävelis yhtään mihinkään. Koska tämä mun tissiosasto näköjään yhä jatkaa kasvuaan jouduin käydä ostamassa taas uudet rintsikat. Meinas kuulkaa usko loppua siellä sovituskopissa. Nyt mulla on tasan yhdet sopivat rintsikat, kokoa 75G!! Mä en edes halua tietää mihin sfääreihin nää tissit paisuu siinä vaiheessa kun alan imettää. Tänään kävin tallilla koiran kanssa rämpimässä lumisella pellolla, uimassa ja illalla vielä kävelylenki